De B57S-motor beleefde zijn debuut in 2016 in de 7-Reeks en dook vervolgens op in de M550d berline en Touring en in de SUV’s X5, X6 en X7. De zescilinder in lijn van 3,0 liter had als technische bijzonderheid dat hij was uitgerust met niet minder dan vier turbo’s, wat heel zelden voorkomt. Die hele drukvoeding verzoende efficiëntie met rijplezier. De meest sportieve versie was de M550d, die in slechts 5,2 tellen van 0 naar 100 km/u sprintte dankzij 400 pk en een koppel van 760 Nm.
Final Edition
Helaas is deze motor te duur en vooral lastig conform de nieuwe uitstootnormen te maken, waardoor hij het Beierse gamma moet verlaten zonder opvolging. In de X5 en X7 heeft hij wel nog recht op een afscheidsreeks met veel uitrusting onder de naam Final Edition. Die is echter enkel bestemd voor Oost-Europa, meer specifiek voor Roemenië. Bij ons zijn diesels niet bepaald meer in trek.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!