Jean-Christophe Kugler, Europees operationeel directeur van Renault, vertelde aan het Britse magazine Autocar hoe populair Dacia is op sociale media. De verschillende Facebookaccounts van het merk hebben samen 4 miljoen fans. Die gemeenschap wil het merk in ere houden. Zo organiseerde het eerder al de Dacia Days. Maar de netwerksite is vooral gebruikt om informatie te vergaren over de tevredenheid en de wensen van zijn (potentiële) klanten.
Feedback voor Duster
Zo vertelde Kugler dat de feedback die is verzameld op de sociale netwerken heeft geholpen bij de ontwikkeling van de Duster. Zo wisten de ontwikkelingsteams dat klanten een model wilden dat in grote lijnen zijn stijl behoudt. Bestuurders gaven aan een preciezere stuurbekrachtiging en meer comfortabele stoelen te wensen. Er waren ook opmerkingen over de geluiddemping en de positie van het aanraakscherm. Met die zaken is volgens Kugler rekening gehouden. Verder waren er ook vragen naar een 360 graden-camerasysteem, een afdaalhulp en een digitaal kompas, wat bewijst dat sommige klanten hun Duster ook echt naast het asfalt gebruiken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!