Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Dacia gebruikt feedback van klanten op Facebook

Geschreven door Olivier Duquesne op 21-09-2017

Voor de vernieuwing van zijn Duster heeft Dacia gebruik gemaakt van zijn 4 miljoen Facebookfans. Jean-Christophe Kugler, operationeel directeur voor Europa, legt uit hoe dat in zijn werk is gegaan.

Jean-Christophe Kugler, Europees operationeel directeur van Renault, vertelde aan het Britse magazine Autocar hoe populair Dacia is op sociale media. De verschillende Facebookaccounts van het merk hebben samen 4 miljoen fans. Die gemeenschap wil het merk in ere houden. Zo organiseerde het eerder al de Dacia Days. Maar de netwerksite is vooral gebruikt om informatie te vergaren over de tevredenheid en de wensen van zijn (potentiële) klanten.

Feedback voor Duster

Zo vertelde Kugler dat de feedback die is verzameld op de sociale netwerken heeft geholpen bij de ontwikkeling van de Duster. Zo wisten de ontwikkelingsteams dat klanten een model wilden dat in grote lijnen zijn stijl behoudt. Bestuurders gaven aan een preciezere stuurbekrachtiging en meer comfortabele stoelen te wensen. Er waren ook opmerkingen over de geluiddemping en de positie van het aanraakscherm. Met die zaken is volgens Kugler rekening gehouden. Verder waren er ook vragen naar een 360 graden-camerasysteem, een afdaalhulp en een digitaal kompas, wat bewijst dat sommige klanten hun Duster ook echt naast het asfalt gebruiken.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten