Het Ferrari-gamma telde nooit eerder zoveel modellen, in de catalogus prijkt nu zelfs een SUV-achtige schoonheid. De komst van die – naar Ferrari-normen – heel populaire Purosangue was echter maar een van de vele gebeurtenissen in 2023. De Italianen introduceerden ook de Roma Spider en brachten XX-varianten van de SF90 Stradale en SF90 Spider. Het grote verschil met eerdere XX-auto’s is dat je er nu wél het verkeer mee in mag, ook al zijn ze door hun extreme prestaties toch nog altijd vooral voor circuit bedoeld. Beide hybride supersportwagens, met naast een V8 ook drie elektromotoren, hebben in totaal liefst 1.030 pk.
NOG EENS EEN TITEL IN DE FORMULE 1? HET WORDT HOOG TIJD.
Een beetje Le Mans
Zo mogelijk nog begerenswaardiger is de 499P Modificata, een klantenversie van de Hypercar waarmee Ferrari in juni 2023 een indrukwekkende overwinning in de 24 Uur van Le Mans haalde. Het tot 870 pk opgevoerde rode ding kost een slordige 5 miljoen euro, en Ferrari beslist zelf wie er eentje kan krijgen. Hij is enkel voor het circuit bedoeld, je kunt er dus niet mee naar de bakker. We vermoeden dat Ferrari ons ook in 2024 weer zal verrassen, maar in Maranello weten ze hun geheimen altijd tot het laatste moment te bewaren. Wat meer overwinningen en eindelijk nog eens een titel in de Formule 1, dat zou natuurlijk ook wel mogen. Het wordt hoog tijd…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!