Hoewel het merk in 2030 100% elektrisch wordt in Europa, wil Ford inspelen op de passie van zijn fans voor zijn ST-sportmodellen. De Amerikaanse constructeur liet zijn fans stemmen via sociale media om een nieuwe exclusieve editie van zijn sportieve compacte SUV te creëren, de Ford Puma ST Gold Edition. Eentje van de fans, voor de fans, dus!
>>> Lees hier de test van de Ford Puma ST, net als zijn prijs en versies
275.000 stemmen
Het idee van Ford om zijn fans via Twitter en Instagram de esthetische kenmerken van de Puma ST Gold Edition te laten bepalen, was een succes: bijna 275 000 mensen brachten hun stem uit in een reeks online polls. Hiermee heeft de Amerikaanse constructeur, naast de betrokkenheid van zijn fans, een dubbel succes behaald: de configuratie creëren die het meeste kans op slagen heeft, met tegelikjk een nuttige marktstudie via interactieve kanalen die heel wat gegevens kan opbrengen. Twee vliegen in een klap!
Gold Edition in het zwart
De Ford Puma ST Gold Edition wordt echter niet goud, maar zwart met rode accenten en remklauwen. Gelukkig zijn de velgen wél goudkleurig! Sommige keuzes van de fans waren vrij duidelijk, maar anderen waren toch redelijk nipt: exterieurkleur > Zwart (56%) vs Grijs (44%), remklauwen > Rood (74%) vs Zwart (26%), enz. Zelfs de naam van deze beperkte editie werd gekozen door de fans met 59% van de stemmen voor Puma ST Gold Edition tegenover 41% voor Puma ST 24K Edition.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!