Land Rover bood de Defender reeds aan met een dikke V8 van 525 pk, maar deze OCTA-variant is nog een stuk krachtiger. Zijn nog steeds aan een achttrapsautomaat gehangen V8 (niet de vertrouwde 5 liter-motor met compressor, maar het met mildhybride technologie gezegende 4,4 liter-blok van BMW-origine dat je ook in het vooronder van de nieuwe Range Rover Sport SV vind) ontwikkelt een piekvermogen van 635 pk voor een maximumkoppel van 800 Nm (in de Dynamic Launch-modus, anders heb je maximaal 750 Nm tot je beschikking).
De enkel als 110 aangeboden Defender OCTA debuteert begin juli op het Goodwood festival of Speed. De eerste leveringen zijn reeds voorzien voor deze zomer, met een Belgische richtprijs van ongeveer 185.000 euro.
Prestaties Defender OCTA
Hoewel de Defender OCTA in amper 4 seconden van 0 naar 100 km/u sprint en een topsnelheid van 250 km/u haalt, ligt de focus op het betere off-roadwerk. Op zoek naar extra bodemvrijheid wordt het koetswerk met 2,8 centimeter opgekrikt. De spoorbreedte groeit zelfs met 6,8 centimeter, wat Land Rover noopt tot bredere wielkasten. Die vullen zich met 22-inchvelgen, geschoeid met Goodyear Advanced All-Terrain-banden.
Een specifieke OCTA-terreinmodus bepleit het snellere terreinwerk. Nu zorgt de 6D-Dynamics-technologie van Land Rover er wel voor dat de Defender OCTA geen schrik heeft voor asfalt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!