Het is niet evident om goed in te schatten hoe gezond McLaren momenteel is. De ambitie om een soort Brits Ferrari te worden is in elk geval niet gerealiseerd, en het lijkt ook twijfelachtig dat dat ooit zal lukken. Tot voor enkele jaren werden er om de haverklap nieuwe modellen en varianten gelanceerd, maar ondertussen gaat het er in Woking iets rustiger toe.
De 720S evolueerde vorig jaar wel tot de nog wat efficiëntere 750S (en Spider), vrijwel zeker de laatste McLaren zonder hybride assistentie. Dat trucje met die nieuwe naam deed McLaren vlak voor de jaarwissel nog eens over voor zijn instapmodel: de GT werd GTS, maar ook daar gaat het eerder om een facelift.
Dan toch een SUV
McLaren laat verstaan verder in verbrandingsmotoren te blijven investeren, maar het ligt voor de hand dat er op termijn toch naar elektrische sportwagens moet worden overgestapt. De beslissing om een SUV te bouwen is intussen al genomen.
MCLAREN GAAT METEEN VOOR EEN VOLLEDIG ELEKTRISCHE SUV.
Tot voor kort zwoer Woking nog dat nooit te zullen doen, maar de eind 2022 aangestelde CEO Michael Leiters zag snel in dat het voor de overleving van McLaren niet anders zal kunnen. De Duitser was trouwens eerder al betrokken bij de ontwikkeling van de Porsche Cayenne en de Ferrari Purosangue. McLaren gaat wel meteen voor een volledig elektrische SUV. Tegen 2026, dat is het plan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!