Enkele Chinese merken hebben op korte tijd toch al vaste voet gekregen op de Belgische bodem, waarbij vooral de resultaten van MG opvallen. Het merk kan natuurlijk teren op een sterke naam én wordt in België verdeeld door de grote Astara-groep, waarvan onder meer ook Hyundai en Suzuki deel uitmaken.
Ervaring zat dus, en dat zorgde zelfs al voor een mooie doorbraak op de ‘moeilijke’ Belgische fleetmarkt. Maar het MG-succes heeft zeker ook te maken met het fraaie en scherp geprijsde gamma dat voor Europa werd samengesteld. Het populairste model is de MG 4, waarvan vorig jaar ook een 435 pk sterke en sportiever aangeklede XPower-variant werd afgeleid.
Elektrische roadster
Met de 5, de ZS, de HS en de Marvel R kun je gerust al van een breed gamma spreken. De eerste van de rij was trouwens de allereerste elektrische break op onze markt. Niet alle MG’s zijn echter EV’s; de ZS en HS kun je ook nog altijd met benzinemotor krijgen.
DE ELEKTRISCHE CYBERSTER LEGT DE LINK MET HET BRITSE MG-VERLEDEN.
Dat zal zeker niet het geval zijn voor de geweldige Cyberster. Die dus wel 100 procent elektrische roadster gaat dit jaar in productie. De fraai gelijnde auto legt natuurlijk de link met het Britse verleden van het merk – noem het gerust een soort elektrische opvolger voor de MG F en TF, maar dan een maatje groter. En krachtiger.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!