Tal van automerken frissen dezer dagen hun logo op. Zo ook Peugeot, dat de komst van een nieuwe generatie van de Peugeot 308 aangrijpt om de badge te vernieuwen. De oudste merknaam uit de sector grijpt terug naar het verleden, met een zwart wapenschild met een gestileerde leeuwenkop in zij-aanzicht en daarboven de merknaam in een sober en modern lettertype.
Helemaal nieuw is het nu ook niet, we zagen enkele jaren geleden al een voorafname op het e-Legend-showmodel op het autosalon van Parijs.
Elfde versie
Sinds 1850 heeft Peugeot 10 verschillende logo’s gebruikt, telkens een variatie op het gekende leeuwenthema. De nieuwe 308 zal dus de eerste zijn die de elegantere en modernere nieuwe huisstijl in gebruik neemt, die de brug wil slaan tussen verleden en toekomst.
Tegelijk worden ook alle verdeel- en onderhoudspunten in een nieuw jasje gestoken en komt er een nieuwe reclameslogan : ‘Lions of our time’.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!