Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Ook vernieuwde Porsche Cayenne krijgt GTS-variant + Belgische prijs

Geschreven door Frédéric Kevers op 22-04-2024

Ook de vernieuwde Porsche Cayenne krijgt een GTS-sportversie die zich presenteert als de 500 pk sterke lightversie van de extreme Turbo GT.

Belgische prijs Cayenne GTS

Je kan de nieuwe Porsche Cayenne GTS reeds bestellen, de eerste leveringen zijn gepland voor de zomer van 2024. 

  • Porsche Cayenne GTS: 150.200 euro (incl. btw)
  • Porsche Cayenne GTS Coupé: 153.900 euro (incl. btw)

2024 Porsche Cayenne GTS

Zoals elke GTS herken je deze Cayenne-variant aan zijn verduisterde lichtblokken voor- en achteraan, aan zijn zwarte designdetails en zijn rode remklauwen. De dempers van het uitlaatsysteem zijn bronskleurig op de GTS, het Sport Design-koetswerkpakket is standaard, net zoals de RS Spyder Design-velgen van 21 duim.

Specs en prestaties

In 2023 onderging de Porsche Cayenne een doorgedreven facelift die de Duitse constructeur graag omschrijft als een nieuwe modelgeneratie. Het gamma telt een heleboel motorvarianten, gaande van de basis-Cayenne en zijn 353 pk sterke V6 tot de Turbo E-Hybrid en zijn plug-inhybride V8 van 739 pk. Porsche voegt nog een extra versie bij, want ook de vernieuwde Cayenne krijgt een GTS-versie.

2024 Porsche Cayenne GTS

De Porsche Cayenne GTS wordt nog steeds aangedreven door een 4 liter-V8 met dubbele turbo, maar het vermogen van deze motor wordt wel opgetrokken van 460 naar 500 pk. Samen met een maximumkoppel van 660 Nm zorgt dat voor pittige prestaties. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 4,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 275 km/u.

De Turbo GT achterna

Om naast de prestaties ook de rijdynamiek naar een hoger plan te tillen, grijpt de Porsche Cayenne GTS naar componenten die ontwikkeld werden voor de hardcore Turbo GT. Dan hebben we het onder meer over de fuseelagers op de vooras en het koelsysteem voor de verdeelbak van de 4x4-aandrijving. Het camber (de negatieve wielvlucht) neemt zo met 0,58 graden toe.

2024 Porsche Cayenne GTS

Verder maakt de vernieuwde Porsche Cayenne GTS gebruikt van bekende chassissystemen zoals het Porsche Active Suspension Management (PASM) en Porsche Torque Vectoring Plus, al hebben de ingenieurs wel een specifieke kalibratie op maat van de GTS bedacht. 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten