Porsche verkoopt steeds meer modellen via de "webshop": in vergelijking met 2020 is de online verkoop verdrievoudigd. Nu horen daar wel een belangrijke kanttekening bij: het gaat slechts over 5.800 wagens, minder dan 2% van de meer dan 300.000 wagens die de Duitse constructeur in 2021 aan de man of vrouw wist te brengen. Tegen 2025 wil Porsche 10% van de totale verkoop realiseren via online kanalen.
-
Lees ook: Taycan steekt Porsche 911 voorbij
Momenteel is het in 26 landen mogelijk om je Porsche online te kopen, een aantal dat de sportwagenbouwer snel wil optrekken. Dat zowel de Verenigde Staten en China onlangs op de kar gesprongen zijn, zou volgend jaar opnieuw voor een stijging moeten zorgen. Porsche benadrukt dat de klantenervaring erg belangrijk blijft, want de menselijke factor is cruciaal in het segment waar de constructeur actief is. Maar dankzij de online tools die steeds uitgebreider en preciezer worden, start de klant net aankoopproces beter voorbereid dan vroeger.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!