Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Hoeveel kost de gefacelifte Renault Clio in België?

Geschreven door Kevin Kersemans op 25-07-2023

De vijfde generatie van de Renault Clio onderging zo'n ingrijpende facelift dat het wel om een nieuw model lijkt te gaan. Hoeveel kost die gefacelifte Renault Clio in ons land?

De huidige Renault Clio, die van de vijfde generatie, kreeg onlangs zo'n ingrijpende facelift dat je zou kunnen denken dat het om een nieuw model gaat. Vooral de neus werd grondig aangepakt, om beter aan te sluiten bij de recentste modellen van het Franse merk, zoals de Rafale, de SUV-coupé-afgeleide van de nieuwe Espace.

Bij die gelegenheid sneuvelde de dieselversie, maar kreeg de Clio wel een nieuwe topversie, die net als bij andere Renault-modellen Esprit Alpine heet en de facto de vroegere R.S. Line vervangt. Maar maakt dat alles de Franse stadsauto duurder, of valt dat nogal mee...?

LEES OOK – Renault Clio haalt een frisse neus en sportschoenen

Specificaties Renault Clio 2023

De gefacelifte Clio is nog te krijgen in twee pure benzineversies en als zelfopladende hybride. De absolute basismotor is een atmosferische driecilinder van 999 cc die 65 pk ontwikkelt (SCe). Diezelfde motor met drukvoeding (TCe) is goed voor 90 pk. En ten slotte is er de E-Tech Full Hybrid, die dankzij de combinatie van een atmosferische 1.6 en twee elektromotoren een gecombineerd vermogen van 143 pk biedt. Een diesel is zoals gezegd bij ons niet meer te verkrijgen.

De facelift heeft geen invloed op de buitenmaten of op het interieur- laadvolume van de Renault Clio, die nog steeds 4.053 millimeter lang, 1.788 millimeter breed en 1.439 millimeter hoog is en een kofferinhoud heeft van 391 liter (of 301 liter voor de hybride E-Tech).

LEES OOK – Korte Test Renault Clio E-Tech (2023) – goede manieren

Uitrustingsniveaus Renault Clio 2023

Het gamma van de gefacelifte Renault Clio telt drie uitrustingsniveaus: Evolution, Techno en Esprit Alpine, met die kanttekening dat de 1.0 SCe 65 enkel en alleen te krijgen is als Evolution. Een absolute instapversie dus, die vooral bedoeld is om de vanafprijs te drukken. Dat lukt trouwens aardig, want die is met 15.950 euro lager dan voor de facelift. Voor die prijs moet je het dan wel stellen met een manuele airco, een klassieke bediening voor de parkeerrem, stalen velgen en een digitaal instrumentenpaneel van slechts 7 duim. En achterin is er bijvoorbeeld geen middenarmsteun voorzien. Ook de personaliseringsmogelijkheden zijn hier uiterst beperkt. Wel heb je al recht op Renaults EasyLink-infotainmentsysteem met een centraal aanraakscherm van eveneens 7 duim, een snelheidsregelaar en -begrenzer, een botswaarschuwing, achteruitrijsensoren, automatische lichten en ruitenwissers of afstandsbediening voor de deuren.

Mag het qua uitrusting iets meer zijn, dan kies je best voor de Techno, al maak je dan wel meteen een sprong naar 20.000 euro (aangezien je dan ook moet upgraden naar de TCe 90). Dat is dan weer iets meer dan wat je vroeger kwijt was voor de TCe 90 Equilibre. Maar goed, de airco is hier dan wel automatisch, de achteruitrijsensoren worden aangevuld met een camera en je beschikt over meer personaliseringsmogelijkheden, evenals over lichtmetalen wielen (van 16 duim).

Top of the bill is de Esprit Alpine, waarvoor je minstens 23.000 euro over moet hebben (TCe 90). Voor dat geld krijg je twee grotere schermen (10 duim voor het instrumentenpaneel en 9,3 duim voor het infotainmentsysteem), ook vooraan parkeersensoren, een elektrisch bediende parkeerrem, een specifieke interieur- én koetswerkaankleding, een adaptieve snelheidsregelaar en een geïntegreerd navigatiesysteem. Combineer je dit uitrustingsniveau met de E-Tech-hybrideversie, dan stijgt de catalogusprijs voor je Franse stadsauto wel tot een stevige 28.000 euro.

Wat de beschikbare opties betreft, kun je op de Evolution voor 700 euro het Pack Look bestellen om over lichtmetalen velgen (van 16 duim) en wat chroomaccenten te beschikken, terwijl datzelfde pack op de Techno wielen van 17 duim omvat. De uitrusting van de Evolution kan verder enkel worden uitgebreid met het Navigatiepack, dat 500 euro kost.

De Techno kan nog worden besteld met het Pack Full Screen (770 euro, met onder andere de grotere schermen van de Esprit Alpine), het City Pack (600 euro, met onder andere een 360-gradencamera) of het Driving Pack (700 euro, met verschillende rijhulpsystemen).

Op de Esprit Alpine kun je nog de packs Bose Sound System of City Pack Premium bestellen (respectievelijk 600 en 550 euro), evenals stoelverwarming en een verwarmbaar stuurwiel (440 euro).

Qua koetswerkkleuren is Valencia Orange standaard, voor IJswit betaal je 200 euro extra en voor Schaliegrijs of Sterzwart 500 euro. Daarnaast zijn er nog drie metaalkleuren die 700 euro kosten. De interieurbekleding hangt volledig af van de gekozen versie en kan niet worden gewijzigd.

Overzicht prijzen Renault Clio 2023

  • Renault Clio SCe 65 Evolution: 15.950 euro
  • Renault Clio TCe 90 Evolution: 17.400 euro
  • Renault Clio TCe 90 Techno: 20.000 euro
  • Renault Clio TCe 90 Esprit Alpine: 23.000 euro
  • Renault Clio E-Tech Evolution: 22.400 euro
  • Renault Clio E-Tech Techno: 25.000 euro
  • Renault Clio E-Tech Esprit Alpine: 28.000 euro
Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten