Update: Belgische prijs Renault Rafale Plug-in Hybrid 4x4 300
- Esprit Alpine: 52.400 euro
- Atelier Alpine: 56.900 euro
Het Renault-gamma telt steeds meer SUV's, van de Captur en de Symbioz tot de Austral en de Espace. Maar de rol van vlaggenschip is voor de nieuwe Rafale, die voortaan ook beschikbaar is met een plug-inhybride aandrijfgeheel dat vierwielaandrijving combineert met een systeemvermogen van 300 pk. Je kan de nieuwe topversie bestellen als Esprit Alpine en als Atelier Alpine, die je herkent aan zijn 21-duimsvelgen en specifieke spoilerwerk.
De Renault Rafale E-Tech 4x4 300, zoals het nieuwe topmodel officieel heet, paart een 1,2 liter-driecilindermotor op benzine (150 pk en 230 Nm) aan drie elektromotoren: eentje op de vooras (70 pk en 205 Nm), een tweede op de achteras (136 pk en 195 Nm) en een derde die fungeert als start-alternator (34 pk en 50 Nm). De 300 pk sterke topversie van de nieuwe Renault Rafale sprint in 6,4 seconden van 0 naar 100 km/u, herneemt in 4 seconden van 80 naar 120 km/u en heeft 26,9 seconden nodig voor de 1.000 meter met staande start.
Rijbereik, batterij en laden
De plug-inhybride aandrijflijn van de nieuwe Renault Rafale E-Tech 4x4 300 maakt gebruik van een accupakket met een capaciteit van 22 kWh. Het elektrische rijbereik bedraagt 100 kilometer, werkt ook de benzinemotor mee dan haal je 1.000 kilometer zonder te tanken of zonder te laden. Je kan de stekkerhybride SUV AC-bijladen aan een vermogen van maximaal 7,4 kW, waardoor je toch op dik 2 uur moet rekenen om een lage batterij weer op 80% van zijn maximumcapaciteit te brengen.
Als Atelier Alpine terkt de nieuwe Renault Rafale E-Tech 4x4 300 de sportieve kaart. Het sportieve submerk van de Franse constructeur heeft zich immers beziggehouden met de afstelling van het onderstel, wat resulteert in een specifieke kalibratie voor de remmen, de stabiliteitscontrole en de stuurinrichting. De ophanging is van het adaptieve type en ook actieve vierwielsturing is van de partij.
LEES OOK De Renault Rafale getest: lees onze review!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!