Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Knipt Stellantis in zijn merken?

Geschreven door Frédéric Kevers op 26-07-2024

Carlos Tavares liet alleszins verstaan dat, als een merk van zijn groep niet genoeg opbrengt, er ook geen plek meer zal zijn voor dat bewuste merk. Harde woorden die enigszins haaks staan op het tienjarenplan dat Tavares zelf mee uitrolde.

In 2021, na de fusie van FCA (Fiat Chrysler Automobile) en PSA tot Stellantis, kreeg elk van de 14 merken 10 jaar om zich binnen de groep te ontwikkelen. Pas nadien zou er worden gewikt en gewogen.

Tot de boekhouder bij Tavares op de deur kwam kloppen. In de eerste helf van 2024 daalde de winst van 11 naar 5,6 miljard euro of goed 48 procent minder. Cijfers die de nodige alarmbellen deden afgaan en Tavares dus noopten tot een koerswijziging. 

US of A

Het verlies wordt daarbij vooral opgetekend in de States waardoor het vizier in de eerste plaats gericht staat op Chrysler en Dodge. Binnen Europa doen Maserati en DS het niet schitterend, terwijl Carlos evenzeer al wat spijt lijkt te hebben dat hij Lancia terug tot leven heeft gewekt.

Nu, veel meer dan een schot voor de boeg is het niet. Op korte termijn lijkt de stekker er nergens te zullen worden uitgetrokken. Maar een gewaarschuwd merk is er in deze wel twee waard!

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten