In 2021, na de fusie van FCA (Fiat Chrysler Automobile) en PSA tot Stellantis, kreeg elk van de 14 merken 10 jaar om zich binnen de groep te ontwikkelen. Pas nadien zou er worden gewikt en gewogen.
Tot de boekhouder bij Tavares op de deur kwam kloppen. In de eerste helf van 2024 daalde de winst van 11 naar 5,6 miljard euro of goed 48 procent minder. Cijfers die de nodige alarmbellen deden afgaan en Tavares dus noopten tot een koerswijziging.
US of A
Het verlies wordt daarbij vooral opgetekend in de States waardoor het vizier in de eerste plaats gericht staat op Chrysler en Dodge. Binnen Europa doen Maserati en DS het niet schitterend, terwijl Carlos evenzeer al wat spijt lijkt te hebben dat hij Lancia terug tot leven heeft gewekt.
Nu, veel meer dan een schot voor de boeg is het niet. Op korte termijn lijkt de stekker er nergens te zullen worden uitgetrokken. Maar een gewaarschuwd merk is er in deze wel twee waard!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!