De Euro 6d-Temp-uitstootnorm en de WLTP-cyclus lijken de doodsteek te hebben gegeven aan de tweeliterdiesel van Subaru. De boxerviercilinder is al verdwenen uit het aanbod van de Outback. In de Forester is hij nog heel even verkrijgbaar, maar zijn dagen zijn geteld. Deze huiseigen motor kwam in 2008 op de markt. Subaru investeerde toen volop in een poging om door te breken op de Europese markt met een dieselmotor die trouw bleef aan de boxercultuur van het merk. Helaas is de wereld veranderd en is de dieselmotor uit de gratie gevallen. De kosten om deze boxerdiesel aan de nieuwe uitstootnormen aan te passen zijn te hoog en er is bovendien te weinig tijd voor de ontwikkeling ervan. Daarom wordt Subaru weer een merk met enkel benzinemotoren, in afwachting van hybride oplossingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!