Wie had zo’n tien jaar geleden durven te voorspellen dat een Amerikaanse producent van elektrische auto’s een plaats in de top 15 van de Belgische autoverkoop zou veroveren en daarbij heel wat gevestigde waarden achter zich zou laten? Tesla is hét succesverhaal van de 21e eeuw, en daar veranderen zelfs de vele uitschuivers van grote baas Elon Musk niets aan. Wereldwijd is de Model Y ondertussen niets minder dan de bestverkochte auto, en ook bij ons is de elektrische SUV de populairste Tesla. De catalogus telt verder ook nog de Model 3, de Model S en de Model X.
EXPORT VAN DE CYBERTRUCK NAAR EUROPA LIJKT UITGESLOTEN.
Cybertruck
De Model 3 kreeg trouwens vorig jaar een flinke opwaardering. De Highland gedoopte facelift doet het koetswerk er wat sportiever en met de smallere koplampen zelfs agressiever uitzien. In de cockpit zijn de laatste klassieke hendels verdwenen. De aangepaste ophanging zorgt voor extra rijdynamiek en voor de RWD-basisversie bedraagt het geclaimde WLTP-rijbereik nu 554 kilometer. Hét grote Tesla-nieuws van de voorbije weken was echter de langverwachte productiestart van de even indrukwekkende als controversiële Cybertruck. Het 5,68 meter lange gevaarte beschikt over twee en in de Beast-topversie zelfs drie motoren en laat waanzinnige prestaties optekenen, maar export naar Europa lijkt uitgesloten. En de Roadster? Die is nog maar eens uitgesteld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!