Bij de presentatie van de nieuwe, alweer derde generatie van de Porsche Panamera schitterde de Sport Turismo door afwezigheid. En daar is een goede reden voor, want de breakversie zou geen opvolger krijgen. De verkoop van die wat praktischere koetswerkvariant is te marginaal geworden om de Porsche Panamera Sport Turismo in het gamma te houden.
Een echte break was die Sport Turismo niet, eerder een liftback of een shooting brake. Met een maximaal laadvolume van 1.384 liter was de koffer niet van de ruimste, maar de grotere achterklep maakte het laden en lossen van de Porsche Panamera wel een stuk eenvoudiger.
Wat met de Porsche Taycan Sport Turismo?
In China of de Verenigde staten hebben ze nauwelijks interesse in de Sport Turismo en ook in Europa vertegenwoordigt de vraag naar deze bij de vorige generatie van de Porsche Panamera geïntroduceerde break slechts een fractie van de totale verkoop. Dus door de achterdeur en weg ermee.
LEES OOK Volvo stopt met het bouwen van breaks
Of de Duitse constructeur hetzelfde van plan is met de Sport Turismo van de elektrische Porsche Taycan, is niet bekend. Maar de verkoop van de wat avontuurlijke Cross Turismo zou niet geweldig zijn.
Bron: Automotive News
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!