Feest bij Volkswagen-invoerder D’Ieteren vorig jaar: het familiebedrijf vierde in 2023 zijn 75e verjaardag als VW-invoerder. Met alle in ons land verdeelde merken van de groep samengeteld blijft D’ieteren ook met voorsprong de grootste speler. Wereldwijd voelen ze bij Volkswagen echter de hete adem van China in de nek – zeker voor de elektrische ID-familie heeft de Duitse reus al wat potentiële klanten zien overlopen, en de opfrissing van de ID.3 kwam dan ook niets te vroeg. Het EV-gamma werd ondertussen nog uitgebreid met de ID.7: het nieuwe vlaggenschip is bedoeld als concurrent voor onder meer de Tesla Model S. VW’s utilitaire gamma werd dan weer opgewaardeerd met de nieuwe Amarok, die de Ford Ranger als basis heeft.
WERELDWIJD VOELT VOLKSWAGEN DE HETE ADEM VAN DE CHINEZEN IN DE NEK.
Terrein terugwinnen
Een deel van het terrein dat het de voorbije jaren verloren heeft, moet Volkswagen weer zien goed te maken, en er worden dit jaar dan ook verschillende nieuwe modellen verwacht. De Golf – in 2024 vijftig jaar jong – wordt opgefrist, de nieuwe Tiguan en Passat zijn sinds kort al te bestellen en van de elektrische ID.7 komt er een Tourer-variant. Op de planning staan verder ook nog een opfrissing van de Caddy (inclusief PHEV-variant) en een nieuwe California en dito Transporter. Op de California-uitvoering van de elektrische ID.Buzz is het wachten tot volgend jaar, een GTX-versie van het elektrische busje komt wel al sneller.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!