Begin september werd de nieuwe, intussen negende generatie van de VW Passat onthuld op de IAA Mobility in München. Die komt nog enkel als Variant naar Europa, met een maximum koffervolume van 1.920 liter. En met al dan niet hybride verbrandingsmotoren, want EV-kopers leidt Wolfsburg naar de nieuwe Volkswagen ID.7- die overigens wel als berline en als break aangeboden wordt.
De Belgische verkoop van de nieuwe Volkswagen Passat Variant is inmiddels gestart. Welke motorisaties, welke uitrustingsniveaus en welke prijzen hanteert VW-invoerder D'Ieteren?
Motorisaties VW Passat
In België beperkt het aanbod zich voorlopig tot twee basismotoren, eentje op benzine en eentje op diesel. Voorwielaadrijving is standaard, net zoals een gerobotiseerde DSG-transmissie met zeven verzetten en dubbele koppeling.
- VW Passat 1.5 eTSI 48V (150 pk): vanaf 123 gram CO2
- VW Passat 2.0 TDI (150 pk): vanaf 130 gram CO2
In een later stadium zou het gamma aangevuld worden met plug-inhybride variant, met een geëlektrificeerde 1.5 TSI eHybrid die een systeemvermogen van of 204 of 272 pk verzamelt. DIe stekkerhybrides zouden het gamma tegen de zomer van 2024 vervolledigen, samen met de 122 pk sterke 2.0 TDI.
Prijzen VW Passat
Het motoraanbod is beperkt, maar Volkswagen biedt wel een heleboel verschillende uitrustingsniveaus aan die de basisprijs verder doen aandikken.
- VW Passat STYLE: 43.640 euro (1.5 TSI) en 47.015 euro (2.0 TDI)
- VW Passat STYLE BUSINESS: 49.540 euro (1.5 TSI) en 46.165 euro (2.0 TDI)
- VW Passat ELEGANCE: 46.675 euro (1.5 TSI) en 50.050 euro (2.0 TDI)
- VW Passat ELEGANCE PREMIUM BUSINESS: 52.480 euro (1.5 TSI) en 49.105 euro (2.0 TDI)
- VW Passat R-LINE: 46.695 euro (1.5 TSI) en 51.070 euro (2.0 TDI)
- VW Passat R-LINE BUSINESS PREMIUM: 54.420 euro (1.5 TSI) en 51.045 euro (2.0 TDI)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!