Door aandeelhouder te worden van Ionity, de Europese leider qua snellaadnetwerk, zet Hyundai Motor Group (Hyundai en Kia) een nieuwe stap in de richting van elektrische mobiliteit. "Voor Hyundai en Kia hangen het product en de klantervaring nauw samen met het gemak en met reële voordelen. Door in Ionity te investeren, maken we nu deel uit van een van de meest uitgebreide laadinfrastructuurnetwerken van Europa", zegt Thomas Schemera, uitvoerend vicevoorzitter en hoofd van de productafdeling bij Hyundai Motor Group.
Een strategische keuze die ook gestalte zal krijgen via een partnerschap om het aantal snellaadstations te vergroten langs de Europese snelwegen, om zo de overschakeling naar elektrisch rijden te vergemakkelijken, zelfs voor lange afstanden en veelrijders. Het doel is ook om om de klanten van geëlektrificeerde voertuigen van de Hyundai-groep in staat te stellen zich te verplaatsen in 'zero emissions'-voertuigen met een koolstofneutrale voetafdruk.
Het partnerschap komt ook op het juiste moment voor Ionity, dat in volle expansie is met nu bijna 300 stations over heel Europa, terwijl dat er nog maar de helft waren in september 2018. Michael Hajesch, CEO van Ionity, is verheugd: "Met de komst van Hyundai Motor Group verwelkomen we een geëngageerde partner aan boord met een internationale ervaring op het gebied van elektrische mobiliteit. We streven samen het doel na om mensen in te lichten over e-mobiliteit en om de innovaties in dit gebied te promoten en zo elektrisch reizen de nieuwe norm te maken, ook voor lange afstanden."
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!