In mei werd een grote parking geopend in Anderlecht, bedoeld als Park & Ride. Pendelaars konden er hun wagen parkeren aan de rand van de Brusselse Ring en vervolgens hun traject verder zetten met het openbare vervoer (metro of bus). Maar van de 1.350 beschikbare plaatsen worden er gemiddeld niet meer dan 260 gebruikt. De P+R-parking is nochtans gratis en dat nog tot januari 2020. Daarna betaal je €60 euro voor een jaarabonnement.
Probleem?
Is de pendelaar bereid om te betalen voor een parking, nadat hij al een uur of langer heeft moeten slenteren in de file? Om daarna in een overvolle bus of metro te moeten stappen voor de laatste 3 of 4 kilometer richting eindbestemming? Het lijkt logisch, dergelijk P+R-parking op een plaats waar het openbaar vervoer je naar het centrum voert (een metrolijn en verschillende bussen). Maar de verkeersproblemen beginnen al voor je Anderlecht binnenrijdt, waardoor de tijdswinst beperkt blijft. Bovendien zijn er betere en goedkopere alternatieven in het Brusselse, zoals in Stalle en Delta.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!