Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Mobiliteit / De parking waar niemand wil parkeren

Geschreven door Olivier Duquesne op 23-09-2019

In Anderlecht, aan de rand van de Brusselse Ring en nabij het metrostation, werd in mei een parking geopend met 1.350 plaatsen. Maar de bezettingsgraad bedraagt niet meer dan 20%. Wat is er aan de hand?

In mei werd een grote parking geopend in Anderlecht, bedoeld als Park & Ride. Pendelaars konden er hun wagen parkeren aan de rand van de Brusselse Ring en vervolgens hun traject verder zetten met het openbare vervoer (metro of bus). Maar van de 1.350 beschikbare plaatsen worden er gemiddeld niet meer dan 260 gebruikt. De P+R-parking is nochtans gratis en dat nog tot januari 2020. Daarna betaal je €60 euro voor een jaarabonnement.

Probleem?

Is de pendelaar bereid om te betalen voor een parking, nadat hij al een uur of langer heeft moeten slenteren in de file? Om daarna in een overvolle bus of metro te moeten stappen voor de laatste 3 of 4 kilometer richting eindbestemming? Het lijkt logisch, dergelijk P+R-parking op een plaats waar het openbaar vervoer je naar het centrum voert (een metrolijn en verschillende bussen). Maar de verkeersproblemen beginnen al voor je Anderlecht binnenrijdt, waardoor de tijdswinst beperkt blijft. Bovendien zijn er betere en goedkopere alternatieven in het Brusselse, zoals in Stalle en Delta.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten