Belgische Prijs Porsche Taycan Turbo GT
Je zal de nieuwe GT vanaf de lente van 2024 kunnen bestellen en dat vanaf 255.300 euro, inclusief BTW.
De Porsche Taycan krijgt een doorgedreven facelift voor 2024, de nieuwe Turbo GT plaatst de kers op de taart. Het nieuwe topmodel bevrijdt het enorme prestatiepotentieel van de elektrische sportberline. Het systeemvermogen wordt immers opgetrokken naar 580 kW (790 pk), met de push-to-passfunctie van de Attack Mode heb je gedurende enkele seconden tot 1.108 elektrische paarden tot je beschikking. En zelfs 1.340 Nm…
De Porsche Taycan Turbo GT sprint in 2,3 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 290 km/u, met het optionele Weissach Package zet de elektrische sportberline daar 2,2 tellen en 305 km/u tegenover. Om het toegenomen prestatiepotentieel goed te kunnen inschatten, kijk je beter naar de spurt van 0 naar 200 km/u. Dat lukt de GT in 6,6 en de Weissach zelfs in 6,4 seconden. Tegenover 7,7 seconden voor de Taycan Turbo S.
Porsche Taycan Turbo GT
De nieuwe Porsche Taycan Turbo GT is 75 kilogram lichter dan de Turbo S. Met dank aan gewichtsbesparende maatregelen zoals het extra gebruik van koolstofvezel, de grotendeels in CFRP opgetrokken kuipstoelen en het schrappen van comfortfeatures zoals de elektrisch openende achterklep.
Ook de gesmede spaakvelgen van 21 duim en de opgewaardeerde keramische remmen – met Victory Gold gespoten remklauwen - schrappen kilo’s. Porsche neemt ook de aerodynamica van de Taycan Turbo GT onder handen. De achterzijde wordt gedomineerd door een adaptieve spoiler met gurneyflap.
Porsche Taycan Turbo GT Weissach Package
De Porsche Taycan Turbo GT je nog niet extreem genoeg? Dan moet je het optionele Weissach Package hebben. Dat ruilt de adaptieve achtervleugel voor een vaste spoiler en voegt extra aero-elementen toe, zoals een nieuwe diffusor vooraan en speciale deflectoren op de vlakke underbody.
Op zoek naar nog eens 70 kilogram schrapt het Weissach Package onder meer het analoge Sport Chrono-klokje op het dashboard én de achterbank, waardoor de Porsche Taycan slechts twee zitplaatsen overhoudt. Bovendien blijft er slechts een laadpoort over, terwijl het gebruikte glas dunner is en de geluidsinstallatie de boxen achteraan schrapt.
Porsche Taycan Turbo GT vs Nordschleife (video)
Ontdek hoe Porsche-ontwikkelingscoureur Lars Kern de Nordschleife van de Nürburgring rondt met de nieuwe Taycan Turbo GT met Weissach Package. De chrono van 7:07,55 minuten is liefst 26 seconden sneller dan zijn vorige recordrit in augustus 2022 met een Taycan Turbo S.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!