Stilaan krijgen we meer informatie over de toekomstige berline met vier plaatsen van AMG, die de Porsche Panamera het leven zuur moet gaan maken. De definitieve versie afgeleid van de conceptcar in Genève wordt in maart 2018 onthuld, ook weer in Genève. In september van dat jaar komt hij op de markt met dezelfde aandrijflijn als de huidige Mercedes-AMG E63 S 4Matic+. Dat betekent dus een 4.0-V8 met 612 pk, een negentrapsautomaat en een vierwielaandrijving die zijn bestuurder een Drift-modus biedt.
Verschillende hybrides
In 2019 zouden dan verschillende hybride versies opduiken. De conceptcar had trouwens al een “EQ Power+”-logo. In die auto’s zou naast de 4.0-V8 onder de lange motorkap nog een elektromotor te vinden zijn die in de achteras is ingebouwd. Volgens onze collega’s van het Britse Autocar zouden er verschillende vermogensversies komen van deze hybride variant, met als topversie de 815 pk sterke afgeleide zoals die in de conceptcar van afgelopen lente werd getoond. Daarnaast komen er echter nog versies met 680 en 750 pk. Het rijbereik op elektriciteit zou variëren van 30 kilometer (680 pk) tot 40 kilometer (815 pk) in functie van de gekozen batterij.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!