Hoewel er naar werd uitgekeken, kwam er uiteindelijk toch geen Audi R8 e-tron. Het project werd in de kiem gesmoord nadat slechts 20 exemplaren waren gebouwd. Maar omdat enkel een ezel nooit van mening verandert, zou de nieuwe technische directeur van het merk Peter Mertens de zaken nu anders zien. En dit is waarom.
Nieuwe man
Eigenlijk is Mertens niet van gedacht veranderd, maar heeft hij gewoon een andere visie dan zijn voorganger Ulrich Hackenberg, die onlangs werd buitengegooid door het Dieselgate-schandaal. Mertens komt van bij Volvo, wat de zaken al wat logischer maakt, aangezien de Zweden net hebben aangekondigd dat al hun modellen vanaf 2019 een soort elektrische (hulp)aandrijving zullen gebruiken.
Elektrische supersportwagen
Daarom zou Mertens toch de elektrische supercar weer tot leven willen wekken, maar deze keer zonder productielimiet. Een van de redenen waarom de R8 e-tron destijds was afgevoerd, was omdat zijn batterij niet genoeg stroom kon opslaan. Maar ondertussen is er al heel wat water naar zee gevloeid, zoals Tesla al heeft bewezen. Daarom zou het vandaag wel technisch haalbaar zijn.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!