Audi noemt het Competition Plus-pakket een "designgeorienteerde editie", maar toch is er een klein mechanisch verschil te bemerken: je krijgt nu 320 pk en 400 Nm mee, wat 14 pk meer is dan in de gewone TTS. Qua prestatiecijfers scheelt het echter quasi niets, je sprint nog steeds in 4,5 seconden naar de 100 km/u (Roadster: 4,8 s) en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Het verschil maakt de TTS Competition Plus met zijn looks, met onder meer een vaste achtervleugel in het zwart, grote 20-duims velgen in dezelfde lakkleur en rode remklauwen. Binnenin krijg je steeds een leren bekleding met rode of blauwe stiksels en sierpanelen met een koolstofvezellook. De versnellingspook van de S-Tronic 7-bak en het stuurwiel zijn bekleed met Alcantara. Er zijn maar vier koetswerkkleuren om uit te kiezen: Chronosgrijs, Gletsjerwit, Tangorood en Turboblauw.
Bronze Selection
Wil je een iets specialere TT, maar is de Competition Plus niet zo jouw ding, dan komt Audi Sport ook nog met de Bronze Selection, een uitvoering die zowel op de TT als op de TTS besteld kan worden. Die heeft, zoals zijn naam doet vermoeden, bronzen accenten op de zetels, middenconsole en luchtroosters binnenin, terwijl je aan de buitenkant opnieuw 20 duim grote en dus bronskleurige velgen krijgt. Verder heeft de Bronze Selection ook standaard ledkoplampen, een B&O-audiosysteem en extra leren bekleding. De eerste leveringen van beide speciale edities staan gepland voor de lente van 2021.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!