De komst van de op alle vlakken excessieve SUV Bentayga heeft de andere Bentley-modellen een beetje in de schaduw gezet. Maar dat betekent niet dat de Britse leiders vergeten zijn om werk te maken van de toekomstige generatie van de Continental-familie. Gelukkig maar, want zonder dat we het goed doorhadden staat de GT coupé ondertussen alweer 7 jaar in de catalogus. Zijn opvolger wordt in september verwacht op het salon van Frankfurt. Twee van onze lezers betrapten onlangs trouwens nog testprototypes van die laatste. Op technisch vlak weten we dat hij op het nieuwe MSB-platform staat dat Porsche heeft ontwikkeld voor de recente Panamera. Die moderne technische basis maakt dat de jongste Continental GT verschillende technische nieuwigheden kan introduceren, zoals de keuze uit twee aandrijfvormen (achter- of vierwielaandrijving), gestuurde achterwielen of zelfs een luchtvering met drie kamers. Beter nog: dankzij dit nieuwe platform kan Bentley van zijn luxecoupé een plug-in hybride versie aanbieden.
W12 blijft
In tegenstelling tot wat eerdere geruchten suggereerden, blijft de toekomstige Continental GT ook vasthouden aan zijn dikke 6.0-W12 die de vorige generaties zo typeerde. Hij wordt echter uitgerust met een partikelfilter (wat nog heel zeldzaam is op benzinemotoren) zodat hij aan de strengste uitstootnormen kan voldoen. Qua vermogen moet hij in de buurt komen van de 626 pk van de huidige Continental GT Speed. Als ‘instapmotor’ blijft een 4.0-biturbo-V8 beschikbaar met ongeveer 520 pk. Het nieuwe platform kan bovendien ook de V8-diesel van Porsche herbergen, al zou die tijdens de lanceringsfase alvast niet worden aangeboden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!