Tegen 2026 gaat Bentley enkel nog (PH)EV's aanbieden, en na de Bentayga is nu ook de Flying Spur te krijgen als plug-inhybride. De V8 of W12 ruimt in dit geval plaats voor een 2,9 liter-V6, die met een handje hulp van een 136 pk sterke elektromotor in totaal 544 pk en 750 Nm aan de 4 wielen afzet. De Engelsen zijn karig met cijfers en vertellen niets over de batterij, al weten we wel dat het elektrisch rijbereik zo'n 40 kilometer bedraagt.
Ook verbruiks- of CO2-cijfers zijn er nog niet, wel de prestaties: de 2021 Bentley Flying Spur Hybrid gaat van 0 naar 100 km/u in 4,3 seconden.
Duurzamer
De eerste (circa) 300 stuks komen in een speciale uitvoering, Odyssean Edition genaamd. Het verschil zit voornamelijk binnenin, met een bekleding in tweed-wol en acacia koa-houtfineer met open poriën.
Op dat hout zitten 3 ultradunne laagjes, oftewel 90% minder dan Bentley gewoonlijk hanteert voor zijn fineer. Dat alles kadert in het streven van Bentley om duurzamer te gaan werken. Leder wordt wel nog steeds gebruikt, al laten de Engelsen weten dat ze dezer dagen ook met dat materiaal zuiniger omspringen.
De Odyssean Edition is langs de buitenkant herkenbaar aan lichtgrijze accenten en velgen van 21 duim. Bentley heeft een selectie van 6 kleuren gemaakt voor deze variant, al vertellen ze erbij dat elke kleur op verzoek mogelijk is.
De prijs van de Flying Spur Hybrid is nog niet bekend.
Ook Continental
Ook de Bentley Continental zal binnenkort trouwens te krijgen zijn met deze PHEV-aandrijflijn.
De Britse fabrikant werkt inmiddels aan zijn eerste volledig elektrische model. Dat zou er moeten zijn tegen 2025.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!