Zoals de meeste constructeurs, stelt Bentley zich vragen bij de toekomst van zijn modellen en de bijhorende grootste afzetmarkten. Momenteel denkt Bentley na over de relevantie van een 100 procent elektrisch model en het belang van een markt zoals China. Het resultaat van die overwegingen? Het merk overweegt ernstig om een ‘uitstootvrije’ Mulsanne te produceren.
Veeleisende markten
Stellen dat de constructeur zijn V8-benzine vaarwelzegt, is een brug te ver. Om de CO2-uitstoot drastisch te verminderen wil Bentley ook hybride oplossingen gebruiken. Dat blijkt ook uit een recente verklaring van productchef Hans Holzgartner over mogelijke nieuwe regelgeving in China: “Vandaag lijkt het alsof alleen volledig elektrische auto’s nog binnen zullen mogen in bepaalde Chinese steden. Ik zeg niet dat we hybrides links zullen laten liggen, maar misschien worden zelfs bepaalde hybrides niet toegelaten als je geen volledig elektrische aandrijving aanbiedt.” Natuurlijk wordt niet alleen China strenger: Duitsland heeft ook al laten verstaan een maximum aan elektrische auto’s op zijn wegen te willen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!