Sinds eind vorig jaar kon je al een mild hybride dieselmotor krijgen bij BMW, maar enkel als je de 520d bestelde. Nu is de elektrische boost ook beschikbaar op de 320d (Sedan of Touring, xDrive of niet), de X3 en de X4 xDrive20d. Het systeem draait op 48 volt en kan een boost geven van 11 pk, op voorwaarde dat je de kleine lithium-ionbatterij hebt opgeladen met kinetische energie door af te remmen. De starter-generator breidt ook de mogelijkheden van het start-stopsysteem uit, dat ook zachter en sneller werkt.
Geen driecilinder
Ook nieuw in het gamma van BMW vanaf deze lente van 2020 is de 318i, de nieuwe instapversie op benzine van de 3 Reeks. Anders dan bij de voorwielaangedreven modellen van BMW/Mini gaat het hier niet om de 1,5 liter grote driecilinder, maar een iets geknepen versie van de 2 liter-viercilinder uit de 320i. In dit geval levert de motor 156 pk (115 kW) en 250 Nm, nog steeds goed voor een vrij vlotte sprint naar de 100 km/u in 8,4 seconden (de Touring is 0,3 s trager) en een topsnelheid van 223 km/u. Verwacht ook een iets lagere basisprijs, al geeft BMW nog niet mee hoeveel.
Tenslotte krijgen de BMW 7 en 8 Reeks nu standaard soft-close-deuren en zijn er meer leeropties te kiezen voor de X5, X6 en X7. Nu ben je weer helemaal mee met het aanbod van BMW.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!