Bollinger Motors heeft dus zijn SUV en zijn elektrische bestelwagen onthuld, twee off-roaders die voorlopig nog in de prototypefase zitten, maar die duidelijk in de buurt komen van de definitieve producten die in 2021 worden verwacht.
B1 en B2
De modellen B1 en B2 zouden wereldwijd kunnen worden gehomologeerd en ze staan alle twee op de specifiek ontwikkelde basis uit aluminium, net als de carrosserie. De architectuur is als volgt: een elektromotor per as wat ze vierwielaandrijving geeft en 622 pk en 905 Nm. Daarmee snellen ze van 0-96 km/u (0-60 mph) in 4,5 s en een, natuurlijk begrensde, topsnelheid van 160 km/u. De batterij biedt 120 kWh aan capaciteit, maar we kennen de autonomie van deze wagens nog niet.
Twee versnellingen
Bollinger doet zoals Porsche met de Taycan en installeert een versnellingsbak van 2 versnellingen. Hier gaat het echter niet om de prestaties, maar om de off-roadcapaciteiten. De eerste versnelling heeft een korte verhouding, terwijl de tweede eerder klassiek is voor op de weg. De voorste en achterste differentiëlen kunnen ook worden vergrendeld.
Laadvermogen
De B1 en B2 zijn ontworpen voor extreme situaties en bieden een bodemvrijheid die varieert van 30 tot 60 cm. Het laadvermogen bedraagt 2.359 kilo terwijl er 3.402 kilo kan worden getrokken. Het zijn dus serieuze concurrenten voor de R1T en R1S van Rivian, maar ook voor de meest verkochte pick-up ter wereld, de Ford F150!
- Lees ook Rivian R1T: elektrische pick-up
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!