Als klant van een hyperexclusieve wagen (slechts 70 stuks en 1,15 miljoen euro) heb je wat te zeggen bij de constructeur. Blijkbaar waren er genoeg mensen die de Brabham BT62 wel leuk vonden, maar hem enkel wouden kopen als hij ook op de openbare weg mocht. Om van en naar het circuit te rijden, bijvoorbeeld. Of om door het centrum van Londen of Monaco te rijden, natuurlijk. De klant is koning, en dus is er een £150.000 (€167.000) kostende optie om een nummerplaat op de BT62 te mogen schroeven.
Kleine compromissen
Het spreekt voor zich dat een ombouw tot een straatlegale wagen compromissen met zich meebrengt. Al dienen die ook om het comfort van de BT62 te verhogen. De ombouw brengt een lift kit met zich mee, waarmee de rijhoogte voor- en achteraan kan verhoogd worden voor drempels of stoepranden. Daarnaast is er meer stuuruitslag voorhanden (komt dit niet altijd van pas?), krijg je airco, deursloten, startonderbrekers en extra bekleding in het interieur. Al die zaken brengen natuurlijk wat extra gewicht met zich mee, Brabham geeft niet toe hoeveel, maar aan de 700 pk sterke atmosferische 5,4 liter-V8 moet er niet geraakt worden. De acceleratie van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden en de topsnelheid van 340 km/u blijven dus (bijna) overeind.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!