Zelf heeft Brabus het over een "hyper gran turismo shooting brake". De Rocket GTS baseert zich dan wel op de Mercedes-AMG SL, maar ruilt diens automatische dakconstructie voor een opmerkelijk, jachtbreakachtig koetswerkontwerp. De 2+2-zitconfiguratie overleeft die operatie, dankzij de kofferklep krijg je nu toegang tot een koffer die de naam ook waardig is. En om het stapelen te vereenvoudigen, voegt Brabus een op maat gemaakte tassenset toe.
De veranderingen aan de Mercedes-AMG SL gaan een stuk verder dan de transformatie van roadster tot volledig uit naakt koolstofvezel opgetrokken shooting brake, want de Brabus Rocket GTS grijpt ook naar verbrede wielkasten met extra koelsleuven, naar gesmede Platinium Edition-velgen met zogenaamde aerodiscs, en naar uitgebouwde bumpers met een heleboel spoilers en andere vleugels. Met zijn PureSpeed-modellen experimenteert AMG er lustig op los, maar deze Rocket GTS is next level.
Hybride hyper-GT
Het plug-inhybride aandrijfgeheel van de Brabus Rocket GTS baseert zich op dat van de Mercedes-AMG SL E-Performance. Op zoek naar extra paardenkrachten en Newtonmeters wordt de cilinderinhoud van de V8-biturbobenzine verhoogd van 4 naar 4,5 liter, terwijl ook de turbo's aan slagkracht winnen. Het resultaat: 796 pk en 1.050 Nm. Voeg daar de bestaande elektromodule bij en je eindigt met een systeemvermogen van 1.000 pk en een maximumkoppel van 1.820 Nm, al wordt dat elektronisch teruggebracht tot 1.620 Nm om de 9-trapstransmissie en de banden te sparen.
De Brabus Rocket GTS sprint in 2,6 seconden van 0 naar 100 en in 9,6 seconden van 0 naar 200 km/u. De topsnelheid wordt elektronisch gelimiteerd tot 317 km/u. Het is (nog) niet helemaal duidelijk hoeveel exemparen er van deze shooting brake gemaakt zullen worden (als er al sprake is van een gelimiteerde productie). En ook de prijs wordt niet openlijk gecommuniceerd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!