Cadillac wil een plaatsje veroveren op de Europese markt. De bedoeling is niet om de Duitse premiumconstructeurs rechtstreeks aan te vallen, maar wel om een alternatief te bieden aan bestuurders die 'anders' willen rijden. Dat is althans wat Barnabas Vincze, productleider van Cadillac Europe, aan onze collega's van het Engelse magazine Autocar liet weten. Het merk heeft zopas twee nieuwe modellen voorgesteld, namelijk de grote berline CT6 en de SUV XT5. Om zijn groei op ons continent te boosten wil Cadillac namelijk zijn gamma van cross-overs uitbreiden. Naast de XT5 belooft het merk drie andere, nieuwe SUV's, meer bepaald een die zich positioneert tussen de XT5 en de Escalade en twee compacte modellen, die de Europese koper makkelijker zullen kunnen verleiden.
Terugkeer van de diesel?
Het volledige Cadillac-gamma dat bij ons verkocht wordt rijdt op benzine, maar de productleider verklaart dat het merk de mogelijkheid bestudeert om in Europa hybridemodellen te lanceren, of zelfs dieselversies. Wat niet echt revolutionair zou zijn. Zo bracht het merk namelijk in het begin van de jaren 2000 de BLS op de markt, een opnieuw aangeklede Saab 9-3 (en dus een Opel Vectra) met een dieselblok van Fiat...
Uitbreiding
Cadillac wil naast zijn productoffensief ook zijn netwerk uitbreiden, dat momenteel slechts 45 verdelers telt in Europa, verspreid over twaalf landen. Het volume van het netwerk zou moeten verdubbelen tegen 2020. De verkoopdoelstellingen blijven bescheiden: Cadillac wil op termijn zo'n 1.000 auto's per jaar verkopen op ons continent, tegenover de huidige 550.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!