Liefhebbers van dikke motoren kunnen zich bijna niet meer houden. Over een paar weken, op het autosalon van New York in april, zal FCA alle details vrijgeven van zijn toekomstige Dodge Challenger SRT Demon. Die variant zou nog wilder zijn dan de Challenger Hellcat, die al niet bepaald een doetje is met zijn 6.2-V8 van 707 pk en 880 Nm. We weten nog steeds niet of de motor nog verder zal worden opgedreven om de toekomstige Demon aan te drijven, dan wel of Dodge het zal houden bij de aangekondigde afslankkuur van 90 kilo om de prestaties te verbeteren. We weten vanaf vandaag echter wel dat de Demon op gevoelig bredere banden zal staan.
Te smal
Het grootste verwijt dat de Hellcat kreeg sloeg op zijn achterbanden, die te smal werden geacht om alle pk’s efficiënt op straat te krijgen. Daarom gaat Dodge voor bredere sloffen voor de Demon: de 275/40 R20-banden worden ingeruild voor de maat 315/40 R18 van Nitto, van het type NT05 R. Ze werden speciaal voor de toekomstige Demon ontwikkeld en krijgen een specifieke rubbersamenstelling en een versterkte structuur om het geweld van de dikke motor te kunnen verteren. Meer informatie over de demonische auto in een volgende episode…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!