De onthulling van de DS 4 is voorzien voor februari. Voorlopig moeten we het stellen met een glimp van zijn snuit, waarbij niet toevallig wordt gefocust op de koplampen. De DS 4 zal namelijk matrix-ledtechnologie krijgen waarbij de lichtbundel continu kan worden aangepast en ook potentiële gevaren specifiek zal kunnen belichten. Een technologie die al ingeburgerd is in het premiumsegment, met name bij de Duitse constructeurs. Hetzelfde geldt voor een ander snufje waar de DS 4 mee zal kunnen uitpakken: een nachtzichtcamera.
Wegscanner
De bestuurder van de DS 4 zal in het “digitale interieur” een hele waaier aan technologieën te zijner beschikking hebben. Zo zal een head-updisplay informatie rechtstreeks op de voorruit projecteren, op een oppervlakte van 21 duim. Augmented reality is er echter nog niet bij. De semiautonome rijfunctie Drive Assist 2.0 staat de bestuurder bij en kan zelfs helpen bij het inhalen. De eigenschap waarmee de DS 4 zich het meest zal onderscheiden, is echter zijn gestuurde actieve ophanging. De DS Active Scan Suspension zal gebruikmaken van een camera die de weg scant om te anticiperen op oneffenheden, onregelmatigheden en veranderingen van wegdek. Elk wiel zal onafhankelijk kunnen worden gestuurd.
Hybride
Qua aandrijving doet de DS 4 een beroep op het 225 pk sterke plug-inhybride E-Tense-systeem, een vertrouwde oplossing van PSA die een viercilinder van 180 pk combineert met een elektromotor van 110 pk. De DS zou echter een krachtigere batterij krijgen, dankzij nieuwe cellen. Het infotainmentsysteem werd Iris gedoopt en maakt gebruik van de jongste technologie, met dankzij een internetverbinding ‘over the air’-updates, maar ook stemherkenning en zelfs gebarenbediening. Een en ander zal in detail worden bevestigd en gepresenteerd tegen februari, wanneer de officiële onthulling plaatsvindt. Tegen eind 2021 wordt het nieuwe model op de markt gebracht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!