De Peugeot is momenteel beschikbaar met mildhybride en plug-inhybride benzinemotoren. In de loop van 2025 komt daar ook de 100% elektrische E-408 bij. Die leent zijn aandrijfgeheel niet bij de E-308, maar bij de E-3008 en de E-5008. Dan hebben we het over een tot 210 pk en 343 Nm sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft - in de ecomodus is de E-408 nog 170 pk sterk, in de standaardmodus heeft de elektrische Peugeot 190 pk tot zijn beschikking.
De Peugeot E-408 gebruikt een lithium-ionbatterij van het NMC-type, een accupakket dat over een bruikbare capaciteit van 58,2 kWh beschikt en een WLTP-conform rijbereik van 453 kilometer belooft. De elektrische crossover komt standaard met een warmtepomp en beschikt over een 3-fasenboordlader van 11 kW. DC-snelladen kan je aan maximum 120 kW, zodat je een dik half uur nodig hebt om de batterijen weer op 80% van hun capaciteit te brengen.
Het visuele onderscheid tussen de 408 en de E-408 blijft beperkt tot wat typelogo's en designdetails, al krijgt de elektrische variant wel een volledig vlakke onderzijde die de luchtweerstand optimaliseert. Via de schakelpeddels achter het (compacte) stuur kan je de remgeneratie regelen in drie niveaus: laag (vertraging van -0,6 m/s²), gemiddeld (-1,3 m/s²) en verhoogd (-2,0 m/s²). Er zijn nog geen Belgische prijzen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!