Henrik Fisker is dus zijn nieuwe automobielproject aan het onthullen: de Emotion, een voertuig dat volgens zijn baas “de spelregels zal herschrijven” dankzij zijn batterijtechnologie. Eind 2017 wordt de auto onthuld. Hij zou een elektrisch rijbereik hebben van 400 miles, wat overeenkomt met 600 kilometer. Onder de originele vondsten zien we vier vleugeldeuren, die ongetwijfeld tegengewicht moeten bieden tegen wat Tesla doet met de Model X (enkel achteraan vleugeldeuren).
Grafeen
De Emotion gebruikt een nieuwe generatie batterijen met grafeen. Die techniek geeft de accu’s een groter bereik, kortere laadtijden en een langere levensduur. Fisker zegt dat zijn intelligente koetswerk veel binnenruimte vrijmaakt want “de cabine is naar voren geplaatst en we hebben de motorkap van de auto verlaagd om hem een betere stroomlijn te geven”. Hij voegt daar aan toe: “dankzij de betere omstandigheden in een EV-opbouw hebben we een meer dynamisch en sportief design kunnen creëren, maar de binnenruimte is gelijkwaardig aan die van grote luxeberlines”. We zullen zien…
Risico’s?
Fisker geeft verder aan dat hij “een risico neemt door de proporties te veranderen omdat mensen daar niet aan gewoon zijn”. De auto wordt gebouwd door VLF, een maatschappij waar Fisker deels eigenaar van is, en krijgt de nodige technologie mee om zelfstandig te kunnen rijden.
Tweede model
Ten slotte geeft Fisker aan dat er snel “een tweede model volgt, net zoals grotere productievolumes en lagere kosten. Die productie gebeurt bij een gevestigde autobouwer, want die hebben nu eenmaal het bouwen van auto’s onder grote volumes en met hoge kwaliteit perfect onder de knie”. Kortom, Fisker gaat zijn productie uitbesteden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!