Er was een tijd dat SUV's nog vierwielaandrijving moesten hebben op hun visuele link met echte terreinwagens te verantwoorden, maar daar is anno 2023 al lang geen sprake meer van. Daarom is het des te opvallender wat Ford met de Mustang Mach-E doet, want met deze Rally-versie gaat ze echt op zoek naar off-roadplezier. Bovenop de specifieke aankleding die zwarte wielkastranden uit kunststof combineert met een stel verstralers in de neus en een dakspoiler op de achterklep, noteren we ook een met 20 millimeter verhoogde ophanging met een specifeke onderstelset-up, MagnaRide-dempers, Brembo-remmen en witte 19-duimers die wat smaller zijn (235/55) en omgord worden met Michelins CrossClimate2-banden.
LEES OOK AutoGids test de Ford Mustang Mach-E GT
Ford zegent de Mach-E Rally met een specifieke rijmodus die RallySport gedoopt werd. Die past de kalibratie van zowel de demping als de sturing van de elektronische rijhulpmiddelen en de vierwielaandrijving aan, zodat je vrank en vrij door de bossen kan gaan crossen. De Ford Mustang Mach-E Rally gebruikt het aandrijfgeheel van de GT en beschikt dus over een systeemvermogen van 487 pk voor een gecombineerd maximkoppel van 880 Nm. Het batterijpakket behoudt zijn capaciteit van 91 kWh, accu's die je kan snelladen aan 150 kW en die een rijbereik van meer dan 400 kilometer beloven.
De Mustang Mach-E vervoegt het Ford-gamma in de loop van 2024. De prijzen voor de Belgische markt zijn nog niet bekend.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!