Zoals de meeste constructeurs heeft Ford zich doelen gesteld voor de elektrificatie van zijn gamma. En dat vereist aanpassingen. Zo heeft de fabriek in Valencia 42 miljoen euro aan investeringen nodig voor de bouw van batterijen en de assemblage van hybride modellen. Maar daar staan twee nieuwe hybride modellen tegenover: de S-Max en de Galaxy. De monovolumes van Ford krijgen een aandrijflijn die bestaat uit een 2,5 liter-benzinemotor die volgens de Atkinsoncyclus loopt en een lithium-ionbatterij. Ford kondigt al een gecombineerd vermogen van 200 pk en een koppel van 210 Nm aan. De constructeur mikt op een uitstoot van 140 g CO2/km volgens WLTP. De S-Max wordt beschikbaar met 5 of 7 zitplaatsen met een koffervolume van maximaal 2.200 l (met de zetels neergeklapt). De Galaxy is er enkel met 7 zitplaatsen en een laadvolume van maximum 2.339 liter. De twee modellen hebben een maximaal sleepvermogen van 1.500 kilo.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!