Het Type R-logo bestaat 25 jaar bij Honda, maar is niet altijd even correct toegepast. Toch blijft het overleven dankzij de Civic, al heeft die in het hart van de puristen nooit de Integra Type R of de allereerste, de NSX Type R, kunnen vervangen.
650 pk
De Japanse pers heeft zich in elk geval op de zaak gestort en pakt uit met details die laten vermoeden dat er een lek is bij de constructeur. Het medium Spyder7 beweert zo dat Honda in de Verenigde Staten al een patentaanvraag zou hebben ingediend voor de Type R en dat aan een dergelijk model zou worden gewerkt. Dat zou nog steeds worden aangedreven door een 3.5-V6 met hybride ondersteuning, maar het totaalvermogen zou van 581 naar 650 pk zijn opgevoerd. Het is nog maar de vraag of deze auto er ooit komt, en als dat al zou gebeuren, of hij dan ook naar Europa zou komen. Met slechts 500 beschikbare exemplaren van de ‘gewone’ NSX voor ons continent zijn we niet bepaald verwend door Honda.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!