Zijn luxemerk kreeg de naam Genesis, terwijl Ioniq werd opgericht als specifiek merk voor zijn elektrische wagens, maar nu zet Hyundai zijn vermenigvuldiging qua merken voort door onderscheid te maken tussen EV's die worden aangedreven door een klassieke batterij en EV's met een brandstofcel op waterstof. De Koreaanse constructeur stelt nu dus HTWO voor, het merk voor die laatste categorie.
Woordspeling
Die naam hebben de Koreanen niet uit hun duim gezorgen, het is simpelweg de chemische benoeming van waterstof(gas) voluit geschreven: H2 wordt HTWO, wat je op z'n Engels moet uitspreken. De H zou hier echter ook voor 'Humanity' en 'Hyundai' staan. We stellen ons echter de vraag wat de relevantie is van deze wildgroei aan nieuwe merken van Hyundai. Is het nodig om de BEV's en de FCEV's te onderscheiden? Het zijn immers allemaal elektrische wagens. En wat over enkele jaren, als elk model van de groep elektrisch wordt?
Het is waarschijnlijk een marketingkeuze, om elke technologie te benadrukken en de zware investeringen van het Koreaanse merk in waterstof te rechtvaardigen. Tot nu toe hebben die geleid tot de SUV Nexo en tests met een vloot van vrachtwagens op waterstof, zonder daarbij het partnerschap met Ineos te vergeten. Binnenkort moeten we dus HTWO Nexo zeggen in plaats van Hyundai Nexo...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!