Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Hybride Kia Optima’s: specificaties onthuld

Geschreven door Olivier Duquesne op 25-11-2015

Van de toekomstige Kia Optima zullen niet één, maar twee hybrideversies worden aangeboden: een klassieke en een oplaadbare. De verbrandingsmotor wordt de 2.0-viercilinder ‘Nu’. Ze zullen ook uiterlijk lichtjes verschillen van de andere versies uit het gamma.

De volgende Kia Optima, die gepland is voor de herfst van 2016, zal ook verkrijgbaar zijn als hybride en als plug-inhybride. De verbrandingsmotor zal in beide gevallen de rechtstreeks ingespoten viercilinder op benzine 2.0 GDI zijn, met 156 pk en 189 Nm. Ze krijgen ook specifieke stilistische en aerodynamische elementen, zoals een actief radiatorrooster en een geoptimaliseerde koeling van het motorcompartiment.

Plug-inhybride

De motor van de Optima HEV wordt ondersteund door een elektromotor van 50 kW die gemonteerd wordt op de zestrapsautomaat. Het gecombineerde vermogen bedraagt 205 pk. De HEV beschikt over een lithium-polymeerbatterij van 9,8 kWh. In elektrische modus moet die een gemiddeld rijbereik van 43 kilometer garanderen. Bij een spanning van 240 volt zal het opladen drie uur duren.

Klassieke hybride

De Optima Hybrid zal dankzij zijn elektrische motor van 38 kW beschikken over een gecumuleerd vermogen van 195 pk. Zijn lithium-polymeerbatterij heeft een vermogen van 1,62 kWh – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de huidige generatie. De Koreaanse ingenieurs plaatsten deze batterij onder de bodem van de koffer om het laadvermogen niet te beperken. Kia geeft het verbruik volgens de Europese normen nog niet vrij, maar heeft het over een daling van om en bij de 10 procent.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten