De volgende Kia Optima, die gepland is voor de herfst van 2016, zal ook verkrijgbaar zijn als hybride en als plug-inhybride. De verbrandingsmotor zal in beide gevallen de rechtstreeks ingespoten viercilinder op benzine 2.0 GDI zijn, met 156 pk en 189 Nm. Ze krijgen ook specifieke stilistische en aerodynamische elementen, zoals een actief radiatorrooster en een geoptimaliseerde koeling van het motorcompartiment.
Plug-inhybride
De motor van de Optima HEV wordt ondersteund door een elektromotor van 50 kW die gemonteerd wordt op de zestrapsautomaat. Het gecombineerde vermogen bedraagt 205 pk. De HEV beschikt over een lithium-polymeerbatterij van 9,8 kWh. In elektrische modus moet die een gemiddeld rijbereik van 43 kilometer garanderen. Bij een spanning van 240 volt zal het opladen drie uur duren.
Klassieke hybride
De Optima Hybrid zal dankzij zijn elektrische motor van 38 kW beschikken over een gecumuleerd vermogen van 195 pk. Zijn lithium-polymeerbatterij heeft een vermogen van 1,62 kWh – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de huidige generatie. De Koreaanse ingenieurs plaatsten deze batterij onder de bodem van de koffer om het laadvermogen niet te beperken. Kia geeft het verbruik volgens de Europese normen nog niet vrij, maar heeft het over een daling van om en bij de 10 procent.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!