In Australië verklapte Hyundai tijdens een workshop rond de nieuwe i30 N dat zijn sportieveling verkrijgbaar zou zijn in twee vermogensversies. Om te beginnen zou zijn 2.0-turbomotor 250 pk ontwikkelen in zijn basisversie. Maar er zou een variant op komen, die gebruik maakt van een “Power Package”, waardoor het vermogen op 275 pk zou pieken. Die laatste versie zou bovendien een ‘circuitgerichte’ chassisafstelling krijgen, een beetje naar het voorbeeld van de Renault Mégane RS Sport en Cup.
Sperdifferentieel
Maar in tegenstelling tot bij Renault zouden beide varianten standaard worden uitgerust met een gestuurd sperdifferentieel tussen de voorwielen. Over die sturing weten we voorlopig trouwens nog niets meer. Een manuele zesversnellingsbak zou ook van de partij zijn, terwijl in de loop van 2019 een gerobotiseerde bak met dubbele koppeling en… 8 versnellingen zou opduiken.
Programmeerbaar
De i30 N zou worden geleverd op grote 19-duimvelgen en qua banden gehomologeerd worden met Pirelli PZero’s. Hij zou ook volledig kunnen worden geprogrammeerd naargelang de wensen van de bestuurder, zoals bijvoorbeeld voor de motorrespons, die verschillende werkingsmodi kent, net zoals de uitlaatklank. Ook de schokdemping zou variabel zijn. De i30 wordt het eerste “N”-product van het merk. Maar we verwachten er nog andere, misschien in de vorm van een N-pakket, zoals BMW doet met M Performance of Mercedes met AMG.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!