Hoewel zijn gewaagde koetswerkontwerp en wat krappe kofferruimte wat op zijn commerciële succes wegen, blijft de Hyundai Ioniq 5 een van de meest getalenteerde EV's op de markt. Al hebben we eigenlijk op de hardcore N en zijn speciale skills moeten wachten om dat ook te beseffen. En de elektrische Hyundai toont zich nu nog veelzijdiger, want met de nieuwe XRT verwelkomt de Ioniq 5 nu ook een off-roadvariant.
Het lijnenspel van de Hyundai Ioniq 5 XRT oogt wat avontuurlijker, met in het zwart uitgevoerde bumpers, zijschorten en spiegelkappen. Maar de veranderingen gaan verder dan de looks, want deze terreinversie krijgt ook een specifieke onderstelset-up die het koetswerk 23 millimeter hoger tilt (met een aan- en afrijdhoek van respectievelijk 19,8 en 30,0 graden). De 18-duimers hebben een speciaal ontwerp en worden omgord door terreinbanden. Uiteraard wordt de Hyundai ioniq 5 XRT enkel aangeboden als Dual Motor met vierwielaandrijving, en met het grootste batterijpakket van 84 kWh.
Maar... de XRT-terreinversie is er enkel voor de Amerikaanse markt. Nu belooft Hyundai nog meer van die avontuurlijke XRT-varianten in de nabije toekomst.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!