Het ging van kwaad naar erger met Jaguar, maar na een deugddoende bezinningsperiode is de grote ommekeer ingezet. Conventry staat voor een nieuw hoofdstuk uit zijn geschiedenis, eentje waarbij ze zich weer presenteren als een echte prestigeconstructeur. De nieuwe modellen willen zich niet langer meten met massamerken zoals Audi, BMW en Mercedes, maar kijken omhoog naar luxebrands zoals Aston Martin, Bentley, Maserati en zelfs Porsche.
Het nieuwe Jaguar zal drie elektrische modellen tellen, gaande van sportieve GT en een slanke vierdeurscoupé tot een flink uit de kluiten gewassen SUV. De basisprijs van een Jaguar zal stijgen van 70.000 naar 120.000 euro, wat moet resulteren in kleinere verkoopvolumes met grotere winstmarges. Ook verkoopstrategie en het distibutienetwerk gaan volledig op schop, zodat potentiële klanten een ervaring krijgen die in lijn is met de nieuwe luxepositionering van Jaguar.
Maar een nieuw schip dat een nieuwe richting uitvaart heeft ook een nieuwe vlag nodig, dus introduceert Jaguar 2.0 een setje nieuwe logo's. De brullende roofdierkop maakt plaats voor een rond embleem dat een J en een R lijkt te afficheren. Maar op de toekomstige wagens zal je de merknaam in zijn geheel zullen lezen, weliswaar geschreven in een nieuw lettertype - let op de horizontale lamellen die een sleutelrol zullen spelen op de toekomstige modellen. Ook de springende Jaguar blijft behouden, al springt het beest tegenwoordig in de andere richting. Aan de symboliek zal het niet gelegen hebben.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!