Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Jeep Avenger nu toch ook te krijgen op benzine + Belgische prijs

Geschreven door Kevin Kersemans op 11-07-2023

De Avenger, de eerste volledig elektrische Jeep, is nu plots ook verkrijgbaar met een benzinemotor. En dat maakt de sympathieke kleine SUV natuurlijk een pak interessanter geprijsd...

Bij Stellantis, de megagroep waartoe ook Jeep behoort, zijn ze dan blijkbaar toch niet zo zeker van hun 'all electric'-strategie. Zo was de C4 X van concerngenoot Citroën in ons land oorspronkelijk enkel te krijgen als volledig elektrische ë-C4 X, maar keerde de invoerder later op zijn stappen terug door toch ook de benzine- en zelfs de dieselversie in de Belgische catalogus op te nemen.

Ook de Citroën ë-Berlingo is trouwens sinds kort – in alle stilte – opnieuw te krijgen zonder dat voorvoegsel ë-, en dus met een verbrandingsmotor (al moet je je in dat geval wel beperken tot de instapversie). De reden waarom ligt voor de hand: als volledig elektrische modellen hebben ze een vanafprijs die buiten het bereik ligt van heel wat particuliere gezinnen, wat natuurlijk de verkoop niet ten goede komt.

1.2-driecilinder

Hetzelfde zien we nu dus bij de Jeep Avenger, die erg goed onthaald werd, maar met zijn elektrische aandrijving wel minstens 38.500 euro moet kosten, wat natuurlijk best veel is voor een auto van amper 4 meter. Om het koperspubliek toch wat uit te breiden heeft Jeep nu blijkbaar beslist om een benzinemotor in het model te lepelen. Het gaat dan weinig verrassend om de drukgevoede 1.2-driecilinder van wijlen PSA, weliswaar (voorlopig?) enkel in zijn versie met 100 pk.

Die wordt enkel gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen – wie liever niet zelf schakelt, zal met andere woorden alsnog voor de EV-versie moeten gaan. Daarmee haalt de stads-SUV een topsnelheid van 184 km/u en trekt hij in 10,6 seconden op van 0 tot 100 km/u, terwijl zijn normverbruik 5,6 l/100 km bedraagt (CO2-normuitstoot: 125 g/km). Ook qua afwerkingsniveau is de keuze beperkt, want de Jeep Avenger 1.2 GSE is enkel te krijgen als Altitude. En het prijskaartje? Dat bedraagt 27.000 euro rond. 

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten