De jongste generatie van de Jeep Wrangler mag dan wel in grote lijnen op zijn voorgangers lijken, de legendarische offroader moderniseert wel zijn interieur en zijn motoren. Bij zijn grote première op het autosalon van Los Angeles vernemen we zo dat het model kan rekenen op een moderne achttrapsautomaat. Daarmee zou hij 10 procent brandstof besparen in vergelijking met de oude vijfbak. Tegelijk krijgen alle motoren een stop-startsysteem. Voor die motoren geldt trouwens dat de gekende Pentastar-V6 op benzine van 3,6 liter en 285 pk het gezelschap krijgt van twee nieuwe blokken: een 3.0-V6-diesel met 260 pk (maar niet voor 2019) en vooral een nieuwe 2.0-turboviercilinder op benzine met 270 pk.
Vrijloop
Naast het stop-start geniet deze nieuwe turbomotor ook een functie die hem volledig stillegt bij het uitrollen. Daarmee zet de terreinlegende een eerste stap richting microhybridisering, waar we het eerder al over hadden. Bepaalde versies kunnen voor het eerst als optie worden besteld met een permanente vierwielaandrijving. Voor puristen blijft er echter nog steeds de inschakelbare vierwielaandrijving met reductiebak. Enkel de benzine-V6 is met een manuele versnellingsbak verkrijgbaar. De V6-diesel en de nieuwe turboviercilinder worden standaard geleverd met de nieuwe achttrapsautomaat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!