Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Lamborghini lanceert zijn Taycan in 2025

Geschreven door David Leclercq op 09-10-2019

Lamborghini zal net als de andere luxeconstructeurs moeten overschakelen naar elektrische auto’s vanwege CO2-quota. Dat gebeurt in 2025, met een vierdeurs berline die zal worden uitgerust met supercondensatoren.

We hadden het niet meer verwacht: de prachtige Estoque-conceptcar van 2008 die een vierdeurs berline van Lamborghini voorafging, zal eindelijk het licht zien in 2025. Hij zal geen V8, V10 of V12 onder de kap krijgen, maar wel verschillende elektromotoren.

Grand Tourisme

Het nieuwe model zal kenmerken krijgen van een 2+2 GT limousine en wordt verwacht rond 2025. Dat is laat tegenover Aston Martin of andere merken die al investeren in dit segment. Behalve dat deze Lamborghini waarschijnlijk volledig elektrisch wordt. De auto zou zelfs moeten gebaseerd worden op het platform van de huidige Taycan, of op de nieuwe structuur die in ontwikkeling is, een basis die (in tegenstelling tot de Taycan) gedeeld kan worden met andere luxemodellen van de VW-groep. Maurizio Reggiani, ontwikkelingsdirecteur bij Lamborghini, heeft toegegeven aan Autocar dat het project serieus aan de gang is.

560 km

Lamborghini moet natuurlijk ver gaan inzake technologie om indruk te maken. Zowel qua prestaties als qua autonomie. De eerste informatie spreekt over een autonomie die zo’n 560 theoretische kilometers moet bedragen, met genoeg vermogen om de 0-100 km/u af te leggen in minder dan 3 seconden. Het minimum voor de Lambo-klanten! Een eerste indruk voor deze toekomstige elektrische berline wordt ons ook gegeven door de Sián die in een beperkte reeks wordt gebouwd en die een hybridisatie gebruikt om zijn prestaties te verbeteren. Daarbij wordt de elektriciteit niet opgeslagen in een lithium-ionbatterij, maar in supercondensatoren, een technologie die ook in de toekomstige elektrische berline zou gebruikt kunnen worden. Wordt dus vervolgd, maar als dit project daadwerkelijk op de markt komt, verwachten we de eerste testprototypes op de weg rond 2021.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten