De Briesende Stier blijft behouden, toch oogt het vernieuwde Lamborghini-logo net iets strakker. Groot zijn de wijzigingen nochtans niet. De stier krijgt een vereenvoudigt vectorontwerp, de merknaam gebruikt een breder lettertype en de reflecties zijn verdwenen. De gebruikte kleuren worden bovendien wat frisser. Zwart en wit blijven de primaire tinten, maar de gouden accentkleur moet de nieuwe merkidentiteit in de verf zetten. Nu ja.
Elektrische toekomst
Wanneer die opgefriste badge daadwerkelijk geïntroduceerd wordt, is niet helemaal duidelijk. Maar de deze herfst verwachte Lamborghini Urus PHEV en de vervanger van de Huracan zouden het nieuwe logo reeds dragen. En ook de nieuw geleverde exemplaren van de Revuelto zullen die nieuwe corporate identity uitdragen.
Die nieuwe identiteit moet Lamborghini richting een geëlektrificeerd modelaanbod duwen. De Revuelto maakt reeds gebruik van een hybride aandrijfgeheel, de Urus wordt een plug-inhybride SUV en met de Lanzador zit er zelfs een volledig elektrische crossover in de pijplijn.
Zoek de verschillen: oud versus nieuw logo
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!