De open versie van de Maserati MC20 krijgt het achtervoegsel Cielo, de topless variant van de GranTurismo blijft de GranCabrio-benaming trouw. De Italiaanse constructeur blijft trouw aan het concept, want de Maserati GranCabrio is een vierzitscabrio die een heleboel rijplezier wil combineren met het nodige comfort.
De Maserati GranCabrio krijgt een stofffen dakconstructie die je in 14 seconden kan openen of weer sluiten, een automatische operatie die je kan uitvoeren tot een snelheid van ongeveer 50 km/u. Om het cabriocomfort te garanderen, krijgt de GranCabrio naast het obligate windscherm ook een zogenoemde nekverwarmer die warme lucht over je schouders blaast - naar het voorbeeld van Mercedes' Airscarf.
Eerst als Trofeo, daarna volgt de Folgore
De nieuwe Maserati GranCabrio debuteert als Trofeo. In de gestrekte neus ligt het van de MC20 en de GranTurismo bekende Nettuno-blok, een 3 liter-V6 die twee turbo's gebruikt om het piekvermogen en het maximumkoppel op respectievelijk 550 pk en 650 Nm te brengen. Die power wordt op alle vier de wielen gezet via een achttrapsautomaat.
Met een lengte van net geen 5 meter en een gewicht van bijna 1,9 ton is de Maserati GranCabrio een flnk uit de kluiten gewassen cabriolet, toch sprint de Trofeo in 3,6 seconden van 0 naar 100 en in 12,2 seconden van 0 naar 200 km/u, terwijl de topsnelheid 316 km/u bedraagt. Er staat ook een elektrische Folgore-variant van de GranCabrio op het programma, die een systeemvermogen van 750 pk combineert met een batterij van 92,5 kWh.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!