Ichiro Hirose, de R&D-baas van Mazda, heeft bevestigd dat de toekomstige generatie MX-5 het onderwerp is van discussies over de beste soort motorisatie om hem te geven. De 5e generatie van de roadster lijkt dus bevestigd, maar met welke krachtbron? Het belangrijkste in de ogen van de Mazda-ingenieurs is dat het gewicht beperkt wordt. De Miata moet licht en dynamisch blijven. Een klassieke hybride of een elektrische wagen met een zware batterij lijken dus uitgesloten. Maar dat betekent niet dat een beetje elektriciteit volledig is uitgesloten. Mazda wil zijn klanten geen schuldgevoel geven. Hun auto moet hen niet beletten ecovriendelijk te zijn. Er worden dus verschillende opties overwogen om de milieu-impact van de MX-5 te beperken, zonder te raken aan zijn basis. Wordt het een milde hybridisatie van 48 V, een geoptimaliseerde verbrandingsmotor, of toch iets anders? De toekomst zal het uitwijzen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!